ESKATU INFORMAZIOA

 
BERRIAK

Hemen aurki ditzakezu IDEKOri buruzko azken berriak

Teknologia berriak automobilgintzan laser bidezko ebaketa-prozesuak optimizatzeko

Teknologia berriak automobilgintzan laser bidezko ebaketa-prozesuak optimizatzeko
  • IDEKOk laser blanking ebaketaren prozesuak hobetzera bideratutako ROSMA proiektuan parte hartzen du.
  • Ekimena Hazitek Enpresen I+G laguntzeko programaren barruan dago, eta helburu estrategiko hau du: ildo sendo, garbi, adimentsu eta eramangarri bat garatzea.

Gaur egun, laser blanking bidezko ebaketa-lineak alternatiba berritzailea dira automobilgintzaren sektorearentzat, eskaintzen duten malgutasun handiagatik eta piezak mozteko trokelik edo erabilgarririk behar ez izateagatik. Sistema berri horiek, gainera, asko aurrezten dute eskuratzean, mantentzean eta plantan okupatzen dutenean, hori dela eta, bai zerbitzu-zentroak bai OEMak aurrerapen horien alde ari dira egiten.

Hala ere, teknologia berritzaile horrek hainbat erronka ditu, eta, merkatuaren eskakizunak betetzeko, hainbat alderditan eboluzionatu behar du, hala nola, produktibitatea handitzean, linearen sendotasunean eta eraginkortasunean, lerro autonomoa lortzeko sistema adimendunak txertatuz; hori guztia ingurune garbi, ergonomiko eta seguru batean integratuta.

Irtenbide horiek planteatzen dituzten egungo erronkei erantzuteko, IDEKOk ROSMA proiektuan parte hartzen du. Ekimen hori Eusko Jaurlaritzaren Enpresa I+G Laguntzeko Hazitek programaren barruan dago, eta laser blanking bidezko ebaketa-prozesuak optimizatzeko teknologia berriak garatzera bideratuta dago. Irtenbide berri horrek prentsaz ebakitzea ordezten du, automobilgintzaren sektorean aplikatzeko.

Zehazki, Basque Research and Technology Alliance-eko (BRTA) kide den zentro teknologikoak ekimen honetan parte hartzen du fabrikazio-prozesuen ikerketa-taldearen bidez. Lantaldeak laser bidezko ebaketa-prozesua diseinatzen eta optimizatzen diharduen giza taldea du, bai eta azken teknologiak eta prozesu horretako soluzio aurreratuenak txertatzen ere.

Soluzio teknologiko berrien ulermenean eta garapenean duen esperientziari esker, IDEKO laser-ebaketako monitorizazio-sistema bat martxan jartzeaz, ezartzeaz eta balidatzeaz arduratzen da, batez ere, proiektuaren esparruan.

Ildo horretan, teknologia-zentroak esperientzia du horrelako prozesuen garapenean; izan ere, Danobatgroupeko transformazio metalikoko dibisioa ri lagundu dio Gonvarri Valentzian laser-makina mota hori erabiltzen prozesua garatzen eta langileak trebatzen. Enpresa hori da munduan automobilaren sektorera bideratutako laser blanking bidezko ebaketa-instalazio bakarrenetakoa.

Linea sendo, garbi eta adimentsu bat garatzea ebaketa siderurgikoko prozesuetan

ROSMA hiru ezaugarri nagusi dituzten mozketa-lerroak lortzera bideratuta dago: eramangarritasun handia, ebaketa siderurgikoko lineen muntaketak merkatzeko eta sinplifikatzeko; sendotasuna, zero akatseko eta nahi gabeko geldialdirik gabeko lerroak garatuz; eta adimena, hau da, sistema adimendunak kalitatean, ekoizpenean eta 4.0 plataformaren eremuetan integratzea kudeaketa eraginkorra lortzeko.

"Proiektu honetan egin beharreko garapen teknologikoarekin, irtenbide berri honek abantaila handiak ekarriko ditu ekoizpenaren, malgutasunaren, eraginkortasun operatiboaren, produktuaren kalitatearen eta inbertsioaren arloetan", IDEKOko Sonia M. Garcia.

ROSMA proiektua 2020ko martxoan hasi zen, eta aurtengo abenduan amaituko da. Fagor Arrasatek gidatzen du, eta IDEKO zentro teknologikoaz gain, ALEAK Prototype, automobilaren sektorerako piezak egiten dituen enpresa, eta Koniker-eko I+G unitateak ere parte hartzen dute bertan, konformazio-teknologietan eta periferiko industrialetan espezializatutako enpresa.

KATEGORIAK